Všeobecné obchodní podmínky
Platné od 1.1.2014

1.
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též VOP) platí pro nákup v
internetovém obchodě www.postovni-schranky-simon.cz, který je provozuje
Lukáš Simon, IČ:69842523, se sídlem Tylova 218, Kostelec nad Orlicí (dále
jen „Provozovatel“). Tyto VOP upravují vztahy mezi Kupujícím a
Prodávajícím v oblasti prodeje zboží mezi obchodními partnery (dále jen
„Kupující“).
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České
republiky. Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito
obchodními podmínkami, jejichž nedílnou součást tvoří reklamační řád, a že
s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je Kupující dostatečným
způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s
nimi seznámit.
2.
1. Prodávající: Lukáš Simon, IČ: 69842523, se sídlem Tylova 218, Kostelec
nad Orlicí, 517 41.
2. Kupující :
Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel. Spotřebitelem je fyzická osoba,
která při uzavírání a plnění kupní Smlouvy s Prodávajícím nejedná v rámci
své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného
výkonu svého povolání. Spotřebitel při zahájení obchodních vztahů předává
Prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení
objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních
dokladech. Právní vztahy Prodávajícího se spotřebitelem výslovně
neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 40/1964
Sb., občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba
v platném znění, jakož i předpisy souvisejícími. Podnikatelem se rozumí:
osoba zapsaná v obchodním rejstříku (především obchodní společnosti),
osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění (živnostník
zapsaný
v živnostenském rejstříku),
osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle
zvláštních předpisů.
Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím, který je podnikatel, výslovně
neupravené těmito VOP ani Smlouvou mezi Prodávajícím a Kupujícím se řídí
příslušnými ustanoveními zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník v platném
znění, jakož i předpisy souvisejícími. Individuální Smlouva Prodávajícího
s Kupujícím je nadřazena obchodním podmínkám.
3. Spotřebitelská
Smlouva
Smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy dle občanského zákoníku, pokud
smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně
dodavatel, resp. Prodávající. 3. Zpracování osobních údajů Veškeré nakládání s
osobními údaji Kupujících se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních
údajů ve znění pozdějších předpisů a ostatními právními předpisy platnými na
území ČR. Kupující svým svobodným rozhodnutím ( stiskem tlačítka ) dává
najevo, že si je vědom všech výše uvedených skutečností a souhlasí s dalším
zpracováním svých osobních údajů pro účely obchodní činnosti prodávajícího.
Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, máte právo na přístup k údajům a
náleží Vám ochrana práv v rozsahu stanoveném zákonem. Tento souhlas můžete
kdykoli písemně odvolat. Osobní údaje budou plně zabezpečeny proti zneužití.
Data budou uchovávána a nebudou sdílena s aplikacemi třetích osob. Správce
tímto informuje subjekt údajů a poskytuje mu výslovné poučení o právech
vyplývajících ze zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, tj. zejména
o tom, že poskytnutí osobních údajů správci je dobrovolné, že subjekt údajů má
právo k jejich přístupu, má právo výše uvedený souhlas kdykoliv písemně
odvolat na adrese správce a dále má právo v případě porušení svých práv
obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů a požadovat odpovídající
nápravu, kterou je např. zdržení se takového jednání správcem, odstranění
vzniklého stavu, poskytnutí omluvy, provedení opravy či doplnění, zablokování,
likvidace osobních údajů, jakož i využití dalších práv vyplývajících z § 11 a
21 tohoto zákona. Pokud si Kupující přeje opravit osobní údaje, které o něm
Prodávající zpracovává, může jej o to požádat na emailové adrese info@postovni-schranky-simon.cz
nebo na výše uvedené poštovní adrese Prodávajícího.
4. Objednávka a uzavření
Smlouvy
Objednávku je Kupující oprávněn zaslat Prodávajícímu několika způsoby:
Objednávka přes internet
-
Na adrese www.postovni-schranky-simon.cz vložením požadovaného
zboží do virtuálního košíku
-
Přes objednávkový formulář bez nutnosti registrace
-
Emailem na info@postovni-schranky-simon.cz
Písemné objednávky
-
Objednávku zašlete nejlépe doporučeně na adresu :
-
Lukáš Simon, Poštovní schránky SIMON, Tylova 218, 517 41
Kostelec nad Orlicí
Povinné náležitosti objednávky
-
jméno, příjmení, adresa, telefonní číslo, případně IČO, DIČ, pokud je
kupující registrován jako plátce DPH
-
adresu fakturační a dodací
-
množství a typ požadovaného zboží dle označení uvedeného Prodávajícím
-
požadovaný způsob převzetí zboží a platby
- pozn.: v
případě zakázkové výroby atypických rozměrů zodpovídá za dodané údaje vždy Kupujicí.
Návrhem k uzavření kupní
Smlouvy je umístění nabízeného zboží Prodávajícím na internetové stránky.
Kupní Smlouva vzniká odesláním objednávky Kupujícím spotřebitelem a
přijetím objednávky Prodávajícím. Toto přijetí Prodávající neprodleně
potvrdí Kupujícímu informativním emailem na zadaný email, na vznik Smlouvy
však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou Smlouvu ( včetně dohodnuté ceny )
lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě
zákonných důvodů. Tyto VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce, přičemž kupní
smlouvu je možné uzavřít též pouze v jazyce českém. Spotřebitel, který má
trvalé bydliště v členském státě Evropské unie mimo území České republiky,
popř. který je občanem členského státu Evropské unie mimo území České
republiky, potvrzením objednávky souhlasí s uzavřením kupní smlouvy v
českém jazyce. Po uzavření kupní smlouvy není možné zjišťovat, zda při
zpracování dat před podáním objednávky vznikly chyby, případně tyto chyby
opravovat. Uzavřená kupní smlouva je Prodávajícím archivována a je po
vyžádání Kupujícímu přístupná ve lhůtě 5.let ode dne jejího podpisu.
5. Cena a platba
Nabídka a ceny uváděné na e-shopu prodejce jsou smluvní, konečné, vždy
aktuální a platné, a to po dobu, kdy jsou takto Prodávajícím v internetovém
obchodě nabízeny. Ceny jsou uvedeny bez DPH a včetně DPH. Náklady na dopravu
jsou uvedeny v části „Dodací lhůta a podmínky dodání“. Náklady na použití
komunikačních prostředků na dálku nese Kupující. Konečná kalkulovaná cena po
vyplnění objednávkového formuláře je uvedena bez dopravného. Jako cena při
uzavření Smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím platí cena uvedená u zboží v
době objednávání zboží kupujícím. Daňový doklad na základě kupní Smlouvy mezi
Prodávajícím a Kupujícím slouží zároveň i jako dodací a záruční list. Kupující
může zboží převzít po jeho úplném uhrazení, nebo při úhradě v hotovosti při
osobním odběru zboží, nebylo-li dohodnuto jinak.
V případě, kdy Kupující provede úhradu a Prodávající posléze není schopen
zajistit dodání zboží, vrátí Prodávající neprodleně plnění Kupujícímu
dohodnutým způsobem. Lhůta k vrácení vynaložených prostředků je závislá na
zvoleném způsobu jejich vrácení, nesmí však překročit dobu 14 dní od okamžiku,
kdy tato nemožnost vznikla. Zboží zůstává do úplného zaplacení majetkem
prodávajícího.
Prodávající akceptuje následující platební podmínky:
• V hotovosti - při osobním převzetí zboží na provozovně
• Bankovním převodem - faktura bude zaslána před dodáním zboží
• Na dobírku - v hotovosti při doručení zásilky přepravní službou
V případě povolení dodávek na fakturu je maximální
povolená splatnost faktur 14 dnů, není-li ve smlouvě stanoveno jinak. V
případě prodlení s úhradou faktur je Kupující povinen zaplatit smluvní
pokutu ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení a úroky z
prodlení, ledaže je ve smlouvě uvedeno jinak.
6. Dodací lhůta a podmínky dodání
Prodávající splní dodávku zboží předáním tohoto zboží kupujícímu, nebo
předáním zboží prvnímu dopravci, tím také přechází na Kupujícího nebezpečí
škody na věci. Dostupnost produktu je uvedena vždy v detailu tohoto produktu.
Dodací lhůta je závislá na dostupnosti produktu, platebních podmínkách a
podmínkách dodání, a činí maximálně 10 - 14 dnů. V běžných případech zboží
expedujeme do 2 pracovních dní od objednání. Konečný termín dodání je vždy
uveden v emailu, jímž se potvrzuje objednávka. Součástí dodávky není instalace
zakoupeného zboží - nebylo li dohodnuto jinak. Společně se zásilkou obdrží
Kupující daňový doklad/fakturu. Dodací lhůta začíná u zboží, které bude
Kupujícím placeno při převzetí, tj. na dobírku, běžet dnem platného uzavření
kupní Smlouvy dle článku IV. těchto VOP. V případě, že Kupující zvolil jinou
variantu úhrady než zaplacení zboží při jeho převzetí, začíná dodací lhůta
běžet až od úplného zaplacení kupní ceny, tj. od připsání příslušné částky na
účet Prodávajícího. Prodávající akceptuje následující dodací podmínky:
V případě výměny zboží ve lhůtě 14-ti dnů od zakoupení zboží jsou Kupujícímu
účtovány náklady na poštovné, a to při každém jednotlivém zaslání zboží směrem
ke Kupujícímu. V případě vrácení zboží Kupujícím Prodávajícímu do 14-ti dnů
hradí náklady na poštovné Kupující.
Kupující specifikuje způsob dopravy v
objednávce, přičemž jsou možné následující způsoby dopravy:
• vlastní zajištění, osobní odběr zboží na provozovně prodávajícího.
• doprava spediční firmou TopTrans na adresu udanou Kupujícím či doprava
Českou poštou.
Nespecifikuje-li kupující způsob dopravy, bere se v úvahu osobní převzetí.
Před potvrzením převzetí zboží od přepravní služby je nezbytně nutné
provést kontrolu řádnosti a nezávadnosti dodávky a jeho možného poškození
při dopravě. Zjistíte-li zjevné vady např. poškozený obal, uveďte tuto
skutečnost do přepravního listu např. "Zásilka je převzata s poškozeným
obalem, žádám o sepsání zápisu o škodě". Kopii přepravního listu nebo
potvrzení od řidiče si uschovejte pro případ pozdější reklamace.
Zjistíte-li při vybalování, že je poškozeno i zboží, oznamte to
přepravci (nejlépe ještě v den doručení zásilky, nejpozději však do
druhého dne od doručení) na tel.číslo, které je uvedeno na přepravním
listě. Přepravce je povinen sepsat zápis o škodě. O poškození zásilky
ihned informujte dodavatele zboží. V případě nedodržení výše uvedeného postupu, nebude brán na pozdější
reklamace zřetel.
Balné
... poštovní schránka je křehké zboží a aby k Vám v pořádku
dorazila, je potřeba pořádně zabalit. Protože Vám balné neúčtujeme, můžete
sami určit Váš příspěvek. Spolehnout se samozřejmě můžete, že i bez
příspěvku vše pečlivě a co nejlépe zabalíme ;-)
|

5 Kč
|

10 Kč
|

20 Kč
|

50 Kč
|
|
|
|
|
8.Osobní odběr
Zboží může kupující vyzvednout osobně v kterýkoli den vč. víkendu, státních
svátků v provozovně firmy v Hálkově ulici, Kostelec nad Orlicí. Před
osobním odběrem je nutné provést objednávku - následně bude sdělen termín
možného vyzvednutí zboží.
7. Záruka a servis
Při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců. Záruka se nevztahuje
na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za
nižší cenu se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře
používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím. V souladu s
platným právním řádem České republiky není Kupujícímu, který je podnikatelem a
zboží nakupuje v souvislosti s podnikáním, poskytována záruka na zboží mimo
obecnou odpovědnost Prodávajícího za vady zboží při jeho předání. Kupujícím,
kteří jsou podnikateli a kupují zboží v souvislosti se svou podnikatelskou
činností, je poskytována záruční doba 12 měsíců.
Pro uplatnění záruční opravy je potřebné předložit pořizovací doklad ( faktura
). V případě zaslání zboží Prodejci je nutné zboží zabalit pro přepravu
takovým způsobem, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Prodávající
poskytuje Kupujícím placený pozáruční servis.
8. Reklamační řád
V případě, že se v průběhu záruční doby vyskytne vada, má Kupující, v
závislosti na povaze této vady, při uplatnění záruky následující práva:
v případě vady odstranitelné:
a.) právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady
b.) právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem
k povaze vady neúměrné
c.) v případě nemožnosti postupů uvedených v bodech a.) a b.) má právo na
přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy
v případě vady neodstranitelné:
a.) právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy v
případě vady odstranitelné, pokud Kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí
vady po opravě (tzn. zboží bylo již 3x reklamováno pro stejnou vadu) nebo
pro větší počet vad věc řádně užívat
a.) právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy jde-li
o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li spotřebitel výměnu věci:
a.) právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní
smlouvy
V případě objednání schránek atypických rozměrů odpovídá za uvedené údaje
vždy Kupující. Na pozdější reklamace z důvodu chybně uvedených údajů
nebude brán zřetel a zboží nelze vrátit.
Reklamace se nevztahují na případy:
vznikla-li závada nebo poškození prokazatelně nesprávným užíváním, v
rozporu s návodem k použití anebo jiným nesprávným jednáním Kupujícího
prokazatelných nedovolených zásahů do zboží na vady, které vznikly běžným
opotřebením spotřebního zboží se stanovenou lhůtou použití dle zvláštních
právních předpisů, pokud je taková reklamace uplatňována po uplynutí této
lhůty, vady způsobené vlivem živelných katastrof, zboží upraveného podle
přání zákazníka (zakázková výroba atypických rozměrů) 9. Ukončení Smlouvy
Vzhledem k charakteru uzavření kupní Smlouvy prostřednictvím komunikace na
dálku, má Kupující, který je spotřebitelem, právo odstoupit od této
Smlouvy bez jakékoli sankce ve lhůtě 14-ti dnů od převzetí zboží. Dále má
Kupující, který je spotřebitelem právo odstoupit od Smlouvy v souladu s
ust. § 53 odst. 7 a 8 zákona č. 40/164 Sb., občanský zákoník, ve znění
pozdějších předpisů. Výše uvedené se nevztahuje na Kupujícího, který je
podnikatelem a uzavírá kupní Smlouvu v souvislosti se svou podnikatelskou
činností. V případě výše uvedeného odstoupení od smlouvy bude Prodávajícím
zaslána kupní cena na bankovní účet Kupujícího, který za tímto účelem Kupující
Prodávajícímu sdělí.
10. Závěrečná ustanovení
Kupující umožní Prodávajícímu plnění povinností v souladu se
Nabídkou/Smlouvou, k čemuž vyvine veškerou potřebnou součinnost. Kupující
se zavazuje uhradit veškeré náklady vzniklé Prodávajícímu rozesíláním
upomínek a náklady spojené s vymáháním případných pohledávek. Kupující
bere na vědomí, že Prodávající je oprávněn postoupit svou pohledávku ze
Smlouvy na třetí osobu. Kupující bude neprodleně informovat Prodávajícího
o změně svých identifikačních údajů, a to nejpozději do 5 pracovních dnů
ode dne, kdy taková změna nastala. Strany se zavazují, že vynaloží
maximální úsilí na smírné řešení veškerých sporů vzešlých ze Smlouvy
a/nebo VOP nebo v souvislosti s nimi. Vzájemný závazkový vztah smluvních
stran se řídí právním řádem České republiky, zejména zákonem č. 40/1964
Sb., občanským zákoníkem, v platném znění. Pro účely kontraktace s
mezinárodním prvkem tímto v souladu s čl. III. nařízení č. 593/2008 o
právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy, přijatého Evropským
parlamentem a Radou Evropské unie dne 17. června 2008 (dále jen „Řím I“),
že zvolily rozhodným právem pro kupní Smlouvu a tyto VOP právo české, a to
s vyloučením použití „Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží“.
Touto volbou není dotčen čl. VI Řím I, týkající se spotřebitelských smluv.
V případě, že kterékoliv ustanovení Smlouvy a/nebo VOP je nebo se stane či
bude shledáno neplatným nebo nevymahatelným, neovlivní to (v nejvyšším
rozsahu povoleném právními předpisy) platnost a vymahatelnost zbývajících
ustanovení Smlouvy a/nebo VOP. Smluvní strany se v takových případech
zavazují nahradit neplatné či nevymahatelné ustanovení ustanovením platným
a vymahatelným, které bude mít do nejvyšší míry stejný a právními předpisy
přípustný význam a účinek, jako byl záměr ustanovení, jež má být
nahrazeno. Z právní opatrnosti tímto smluvní strany prohlašují, pro
případy kontraktace s mezinárodním prvkem pro jakékoliv případy sporů (s
výjimkou sporů u nichž je dána výlučná pravomoc rozhodce a/nebo v
souvislosti s nimi) či po případy, v nichž by bylo pravomocným rozhodnutím
soudu shledáno, že zde není dána pravomoc rozhodce dle tohoto článku VOP,
že v souladu s čl. 23 Nařízení Rady (ES) č. 44/2001 ze dne 22. prosince
2000, o příslušnosti a uznávání a výkonu soudních rozhodnutí v občanských
a obchodních věcech, sjednávající výlučnou příslušnost městského soudu v
pro rozhodování veškerých budoucích sporů ze Smlouvy a/nebo VOP a/nebo v
souvislosti s nimi. Taktéž smluvní strany tímto zakládají pro veškeré
spory v souvislosti se Smlouvou a VOP (s výjimkou sporů u nichž je dána
výlučná pravomoc rozhodce a/nebo v souvislosti s nimi) výlučnou pravomoc
městského soudu v . Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dne 15.5.2014
a jsou k dispozici taktéž na internetových stránkách Prodávajícího. Tyto
VOP je Prodávající oprávněn kdykoliv změnit. VOP pak pozbývají platnosti a
účinnosti dnem nabytí účinnosti VOP pozdějších.
* Dodatek
- montáž a údržba poštovních schránek
Schránky
typ Klasik, Klasik plus, XXL, Max, Grand, Mini a Mini plus jsou určené pouze do interiéru,
tedy do prostor chráněných především před deštěm. Montáž do venkovních
prostor je možná za předpokladu, že nad schránkami bude krycí stříška
dostatečné šíře zabraňující povětrnostním vlivům. Nerezové poštovní
schránky označené typ Optimal a Optimal II je možné umístit do interiéru i exteriéru.
Montáž musí být provedena na rovný povrch, popř. doporučujeme stěnu
vyrovnat či schránky vypodložit..
Na čištění povrchu používejte pouze čistý, měkký hadřík, zabraňte
působení chemických a agresivních látek.
Schránky chraňte před mechanickým poškozením.
Montáž, případně demontáž starých poštovních schránek prodávající na
žádost zákazníka zajistí, cena služby bude sdělena na základě poptávky
zaslané kupujícím.
Poštovní schránky SIMON
Lukáš Simon, Tylova 218, 51741 Kostelec nad Orlicí
IČ 69842523, DIČ CZ8308103397
Podnikatel je zapsán do živnostenského rejstříku vedeného na živnostenském
úřadu v Kostelci nad Orlicí pod č.j.: ŽÚ 1760/2010-6656/2010-Sk. |